RSS Feed!

Pemahaman yang menimbulkan kemarahan

Nak cerita skit pasal budak-budak sekular ni....golongan elit melayu, orang-orang bijak-pandai yang graduate dari US dan Europe....dulu-dulu kaat saner, kepala semua layan sekular jer ...belajar segala ILMU VATICAN....semua bolehh....



Islam tu dalam poket masing-masing...Islam itu rahsia..Islam itu Individu dengan tuhannya..sunnah Nabi S.A.W korang nak letak mana???..pikir la skittt..


Bukan diorang tak rasa sensitive pada Islam lagi tapi it's became very individual..diorang lupa bahawa...TAKDA ISLAM TAKDA KEADILAN..PAHAM TAK???..ISLAM ITU ADIL!!!
Hasil kerja-kerja cendikiawan-cendikiawan Islam yang berfahaman Freemason menghuraikan akidah Islam dengan falsafah Yunani. Mereka memasukkan pemahaman Plato dan Aristotles kedalam akidah Islam.

DEMOKRASI HARI INI ADALAH FILOSOFI YUNANI DICAMPURKAN DENGAN AL-QURAN...

Tapi itu la manusia, bila dah rasa perangai setan kuat dalam diri....dah jahat sangat,, mula rasa nak bertaubat...haa..mula la nak mencari tuhan tu.... itu part paling critical...ramai dah budak-budak kepala secularisme ni layan lagu M.Nasir..1Wajah..layan dalam diri..eeeeiii..

Piiiirrrahhh...

Aku bukan dengki dengan budak-budak golongan elit dan bijak pandai ni..aku mengaku aku terima Qada dan Qadar Allah S.W.T. Cuma pada pemerhatian aku selama bercampur gaul dengan golongan ni..membuat aku risau pada Islam dan Tanah Melayu..

Islam menjadi hak milik individu..kata-kata ulama berjubah dan berserban dijauhkan,,,,, dan "TANAH MELAYU" ini semakin dilupakan..itu yang membuat aku terkilan tu..TANAH MELAYU itu satu nama besar bagi aku..ada sejarah gemilangnya..menguasai lautan yang luas..menjelajah hingga ke eropah 300 ratus tahun sebelum kelahiran Nabi Isa A.S...



BANGSA MELAYU INI JUGA YANG MENGELILINGI DONIA YANG LUAS INI..

...sebab kalau nak pusing donia mesti ada kapal yang betul-betul kuat dan baeekkk, pembaca peta yang mahir dan berbagai-bagai kepandaian......mesti ada good laksamana dan good engineer..tak gitu kerr??

DASYAT NYA BANGSA MELAYU INI DARI TANAH MELAYU!!!!!.

Leave a Reply