RSS Feed!

Sejarah Penubuhan Malaysia

Dari : Asokar

Assalamualaikum et Bonjour..

Pada tanggal 31 Ogos 1957 negara kita telah merdeka..Pada tahun ni kiter sambut yg ke-53 tahun merdeka..so ramaila muda mudi kiter lepak tgok konsert n bunga api..x salah janji ikut syariat islam udah la..tp skang kan bulan ramadhan elok la bunga2 api n konsert tu tangguh..wat amal ibadat kan lagi baik..Tapi tula hakikatnyer muda mudi zaman sekarang..

Sebenarnyer perkara yg aku nak kongsi ni agak gempak skit sebab ianyer melibatkan proses kemerdekaan negara kita Malaysia..Aku ade dapat cerita la x tahu ianyer benar atau salah TAPI ianya mempunyai bukti yg kukuh siap gambar dan dokumen masa zaman dulu Wallahualam..Kalo kiter berfikir dengan lebih luas dan lihat faktor sejarah kebenaran mungkin akan dapat diketahui..ianya disusun rapi oleh Yahudi laknatullah dan sekutu-sekutunyer yg telah termaktub dalam Al-Quran lagi yg menjelaskan sifat orang-orang yahudi dan kafir ini..So aku nak kongsi skit ape yg aku tahu ni okay..Ianya melibatkan ILLUMINATI, Freemasons dan kedatangan DAJJAL yg mungkin telah keluar dr perut bumi ini yg telah dirancang dengan hebat..

Sejarah Penubuhan Malaysia : Perancangan Amerika Syarikat Sejak 1889? (I)
(Written By Ilham)

Teori konspirasi yang aku jumpa disebalik penubuhan Malaysia dan politik dunia.

1. Kajian yang telah dijalankan oleh Universiti Teknologi Mara daripada Fakulti Sains Pentadbiran Dan Pengajian Polis mengatakan nama Malaysia sudah ada pada tahun 1889 lagi. Perancangan penjajah barat memecah-belahkan dan melemahkan dunia Melayu sudah beratus-ratus tahun dirancang oleh Freemasons!

2. Kritikan perancangan penubuhan negara Malaysia pada tahun 1937 oleh penasihat luar Amerika Syarikat, Rupert Emerson yang membentangkan kertas kerjanya di Harvard University, 10 tahun selepas batu asas Freemasons diletakkan di Northam Road di Pulau Pinang. Semasa perletakan batu asas Freemasons tersebut pada tahun 1927, Rupert Emerson baru sahaja menjawat jawatan profesor di Harvard University. Amerika Syarikat memanggil beliau sebagai ‘Specialist on nationalisme in Asia’ mungkin salah seorang ahli kuat Freemasons.

3. Aku rasa macam nak menangis bila jumpa benda ini semasa aku cari mengenai sejarah sebenar penubuhan negara Malaysia dan Indonesia. Ia bermula ketika aku berasa amat hairan kenapa Filipina pada suatu ketika dahulu pernah ingin menuntut nama Malaysia, sebelum Tanah Melayu, Sabah, Sarawak dan Singapura bergabung dan menggunakan nama Malaysia.

4. Rupa-rupanya perancangan negara Malaysia sudah ada kertas kerjanya beratus tahun sebelum diisyhtiharkan ‘Merdeka’, dan bukti yang amat jelas ialah kertas kerja penubuhan negara Malaysia serta kritikannya di Harvard Universitu pada tahun 1937 oleh Rupert Emerson yang merupakan Penasihat Luar Amerika Syarikat pada ketika itu serta Professor of Political Science and International Relations in Harvard University.

5. Dokumen rahsia Amerika mengenai penubuhan negara Malaysia bertajuk seperti dibawah telah dibuang oleh Amerika didalam website rasmi mereka setelah artikel mengenainya diterbitkan oleh Universiti Teknologi Mara :
‘Foreign Relations, 1964-1968, Indonesia; Malaysia-Singapore; Philippines.Editor: Edward C. Keefer General Editor: David S. Patterson, United States Government Printing Office, Washington, 2001.’

6. Dato Onn Jaafar : Pengasas Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu (PEKEMBAR), tulisan asal ڤرتوبوهن كبڠسأن ملايو برساتو atau nama sekarang telah di’Inggeris’kan menjadi United Malay National Organisation (UMNO) atas sebab British mengharamkan semua parti yang tidak di’Inggeris’kan.

7. Ucapan terakhir Dato Onn Jaafar sebagai Yang DiPertua UMNO pada 26 Ogos 1951 :

Quote (Mungkin beliau sudah berjaya masuk ke dalam salah satu loji Freemasons di Tanah Melayu?)

“Oleh kerana saya mempunyai bebe
rapa peluang dapat melihat sesuatu gerak langkah, sesuatu perbuatan atau cadangan yang hendak dijalankan di Tanah Melayu ini, langkah-langkah dan perbuatan yang mendatangkan kebimbangan kepada diri saya sendiri...

Saya dapat peluang itu, oleh kerana dapat melihat tempat-tempat yang tidak dapat dimasuki kebanyakkan orang. (Adakah Dato Onn Jaafar sudah berjaya masuk ke dalam salah satu loji Freemasons di Tanah Melayu ketika it
u?) Melihat gerak langkah dan cadangan-cadangan yang hendak didatangkannya ke atas Tanah Melayu ini.

Malang mulut saya tertutup, malang saya berkata mulut saya ini tertutup tidak dapat menzahirkan kepada umat Melayu Semenanjung ini apa yang diketahui oleh saya dalam masa menyempurnakan pekerjaan-pekerjaan dan tanggungan s
aya itu…”
Rujukan : (Mohamed Abid, 2003, muka surat 191-192)

8. Gagasan Malaysia sepertimana yang dihasratkan Rupert Emerson menjadi kenyataan pada tahun 16 September 1963 bilamana Singapura, Tanah Melayu (Malaya), Sabah dan Sarawak bersama-sama menubuhkan Malaysia. Brunei pada saat akhir, menarik diri daripada menyertai Malaysia, dan kekal dibawah naungan jajahan Inggeris hingga tahun 1984. manakala Singapura pula menyertai Malaysia setakat tahun 1965.

9. Pendokong gagasan Nusantara
Melayu Raya seperti Lim Chin Siong dan Said Zahari yang menentang penubuhan Malaysia sebagai projek kolonial Amerika, juga beranggapan Singapura sememangnya sudah menjadi bahagian Tanah Melayu. Tidak timbul persoalan tentang Singapura masuk Malaysia. Kita tidak akan semudahnya melupakan derita suatu pengorbanan cita-cita masalalu yang gagal.

Perlembagaan Rakyat dan gabungan Putera AMCJA, perang anti-British, darurat, dan kemerdekaan, Barisan Sosialis dan penangkapan ISA terhadap hampir kesemua wakil rakyat Parti Rakyat dan Parti Buruh, Adun, Ahli Parlimen, Ahli Pihak Berkuasa Tempatan, juga pemimpi
n bahagian dan cawangan, pengharaman pilihanraya majlis tempatan atas kemenangan hampir seluruh kerusi kepada Barisan Sosialis. Presiden Pas, Dr Burhanudin Al-Helmy juga turut merengkok didalam ISA atas tuduhan kononnya menentang penubuhan Malaysia. Hal ini ditulis Pak Said Zahari, yang dikenakan tahanan ISA oleh Lee Kuan Yew di Singapura selama 17 tahun tanpa bicara dalam buku memoirnya ‘Meniti Lautan Gelora’.

10. Jadi bukan Tunku Abdul Rahman lah yang mencipta nama Malaysia. Jika begitu tertipulah kita gamaknya. Dan sudah tentunya juga mereka inilah yang telah mencatur dan mengatur (indirect rule) siapa yang patut memerintah dan generasi yang bagaimana patut dilahirkan oleh negara Malaysia ini kelak.

11. Realitinya, Dato Onn sudah dapat mengesan perancangan ‘mereka’ itu dari awal lagi. Malangnya orang UMNO telah dibutakan oleh dakya
h barua British dan agen-agennya sehingga ke hari ini. Akhirnya Dato Onn pula yang dihina dan dituduh tali barut British. (Mohamed Abid, 2003, p189)

12. Se
suatu yang besar pasti berlaku selepas era pemerintahan Najib Tun Razak kerana pencaturan Perdana Menteri Malaysia telah berakhir!
R - Tunku Abdul Rahman
A - Tun Abdul Razak
H - Tun Hussein Onn
M - Tun Dr. Mahathir Mohamad. (Musa Hitam bertanding tapi kalah kep
ada Dr. M)
A - Abdullah Badawi (Anwar Ibrahim dipenjarakan atas tuduhan liwat/sodomi)
N - Na
jib Tun Razak (Seperti menang tanpa bertanding kerana tiada lagi orang ada nama N)

13. ‘Kerajaan telah memilih Perang Besar’ (sekarang namanya Putrajaya). Sumber rasmi petikan ucapan ini :
http://www.pmo.gov.my/ucapan/?m=p&p=mahathir&id=1692

14. Mengikut ramalan orang Yahudi berfahaman Zionis yang sekarang sedang menguasai negara Israel serta parlimen Amerika sekarang, keturunan dari Keturah/Quntura/Ketura iaitu isteri ketiga Nabi Ibrahim selepas Hajar dan Sarah, akan mencabar kekuasaan mereka pada ketika dunia hampir kiamat dan Imam Mahdi atau nama lainnya Messiah akan lahir di Timur Dunia, sebelumnya Allah menurunkan Nabi Isa atau nama lainnya Jesus kembali ke bumi untuk membanteras Dajjal yang akan mengaku dia adalah tuhan sebenar, padahal dia menipu.

15. Dengan kepercayaan kuat Yahudi ini yang percaya bahawa suatu bangsa keturunan daripada isteri ketiga Kunturah /Quntura/Ketura ini akan mencabar dan mengalahkan mereka, kebanyakan negara kuasa Timur cuba dilemahkan dan dipecahka
n manakala kuasa barat cuba dikuatkan. Dunia Melayu dipecahkan kepada paling kurang enam negara iaitu Malaysia, Indonesia, Filipina, Singapura, Brunei dan Timor Timur. Dunia Cina dipecahkan kepada China, Taiwan, Macao, Hong Kong. Dunia Korea dipecahkan kepada Korea Utara dan Korea Selatan.

Cu
baan menguasai Vietnam, serta dibom teruk negara Jepun dan dibina pangkalan tentera termaju Amerika di Jepun, Filipina serta pelbagai lagi negara di seluruh dunia ini serta serta diberi bantuan ketenteraan melampau kepada Singapura serta dihantar Jeneral Israel mencatur strategi ketenteraan Singapura. Lee Kuan Yew namakan mereka sebagai The Mexican serta dibinanya fahaman politik didunia ini seperti komunis dan sosialis moden yang pengasasnya sama iaitu Karl Marx yang berbangsa Yahudi, serta mahu seluruh dunia mengamalkan demokrasi yang juga sistem asasnya adalah rekaan Yahudi juga, juga dilagakan Amerika dan Russia yang terletak disebelah timur dunia.

Diciptanya GOOGLE
dan FACEBOOK yang pengasasnya juga adalah Yahudi serta dibelinya YOUTUBE dan juga dikuasai kebanyakan media-media utama dunia, diasaskan juga HOLLYWOOD serta diasaskan kebanyakan syarikat2 studio perfileman di USA untuk pengaruhi seluruh dunia yang dinamakan GLOBALIZATION.

16. Antara perkara yang amat menghairankan juga macam mana Anwar Ibrahim boleh menjadi Timbalan Perdana Menteri Malaysia dengan amat cepat serta boleh pula beliau rancang strategi Foundation For Future (Sebuah pertubuhan yang sengaja direka oleh USA dan Yahudi untuk merancang politik di Asia) dan berkawan amat rapat dengan Paul Wolfowitz (Perancang utama peperangan di Iraq dan Afghanistan).

Manakala Najib seperti mengungkapkan misi utama Illuminati atau Freemasons ini 1 World Governm
ent : New World Order serta pilihan raya Malaysia dulu semasa era pemerintahan Abdullah Badawi diadakan bertarikh ‘13’ (suatu nombor keramat bagi pengikut Freemasons dan Illuminati) dan apakah pentingnya nombor ‘7’ dalam Freemasons? Upacara meletakkan batu asas Fremasons di Pulu Pinang pada tahun 1927, perancangan dan kritikan penubuhan negara Malaysia pada tahun 1937 dan pengingsyhtiharan ‘kemerdekaan’ negara Malaysia pada tahun 1957?!

17. Fa
haman Freemasons, Illuminati, Zionis Israel.
They (no matter what race) who sold their soul to the ‘MASTER‘ to do all the above will be given the power:

a. to induce spiritual blindness

b. to convince

c. to convert

d. to corrupt

18. Politik dunia ini semuanya seperti sudah dirancang semuanya oleh Freemasons dan bangsa Yahudi.
Di Facebook tulis ada tertulis ‘what are you thinking’ dan Google sebenarnya ada satu pangkalan data khas serta graf dan macam-macam lagi untuk mengetahui apa sebenarnya manusia suka cari di internet. Semuanya adalah perancangan yang amat rapi.

Bangunan freemanson kat Johor. Pelancaran freemansory kat penang


So korang fikir-fikirkan..dan aku ader amik sket pengetahuan tentang ILLUMINATI ni dan aku penah diskus ngan mak angkat aku hahaha aku direct jer cakap ianya perancangan yahudi terus dia diam mase tgok citer Da Vinci Code..ader sebut pasal illuminati..hmmm korg try la tgok citer tu..



Illuminati adalah salah satu daripada 'secret societies' yang dikomersilkan untuk menutup pertubuhan elit peringkat tertinggi sejak modus operandi Dajjal Laknatullah diketahui. Gemar mewujudkan beratus-ratus 'secret societies' atau kelompok rahsia yang mempunyai hubungan di antara satu sama lain.

Di bawah ini adalah tersenarai 13 keturunan Illuminati yang berpengaruh dan elit. Mereka adalah keluarga terpilih untuk menjadi hamba pengikut Dajjal bagi menjalankan pelbagai kegiatan subversif di merata dunia. Ini adalah kajian seorang pengkaji, mungkin ada lagi keturunan Illuminati yang terpilih tetapi walau apapun tindakan Dajjal The AntiChrist (anti Nabi Isa a.s sebenarnya), tindakannya pasti dibongkar oleh Yang Maha Mengetahui. Setiap perancangan 'The Hidden Hand'/Dajal/The false Messiah adalah dalam pengetahuan Allah s.w.t, tidak kira yang sebelum, sekarang dan akan datang.

13 keturunan Illuminati itu ialah:

The Astor Bloodline
The Bundy Bloodline
The Collins Bloodline
The DuPont Bloodline
The Freeman Bloodline
The Disney Bloodline
The Merovingian Bloodline
The Kennedy Bloodline
The Li Bloodline
The Onassis Bloodline
The Reynolds bloodline
The Rockefeller Bloodline
The Rothschild Bloodline
The Russell Bloodline
The Van Duyn Bloodline

Keturunan Illuminati ini terpilih disebabkan kemahiran mereka atau pengetahuan yang dimiliki oleh mereka yang dapat digunakan dan dimanipulasikan oleh Dajjal Laknatullah bagi melicinkan kerjanya. Rockefeller misalnya berpengaruh dalam bidang perniagaan minyak (Standard Oil, Exxonmobil) dan Rothschild diketahui umum menguasai kewangan dan perbankan. Keluarga lain misalnya Collins pula dihormati kerana darah keturunannya yang mengamalkan sihir dan penyembahan syaitan, dengan kata lain diperlukan sebagai rahib Iblis bagi upacara ritual Illuminati.


Inilah yang aku dapat dr ape yg aku dapat hehehe korang kene tahu gak sebenarnyer..ader macam-macam peristiwa sejak kejatuhan khulafa' ar-rasyidin dan masa perang salib..kesemuanyer telah diatur dengan teliti oleh orang-orang yahudi dan kafir untuk memecah belahkan umat islam..dan POPE (org paling kuat kat vatican) sebenarnya pernah memberi arahan untuk memulakan perang salib..Kalo nak tahu lagi tengokla dokumentari THE ARRIVALS..so jadilah seorang muslim yg sejati untuk menjadi tentera Allah pada zaman Khalifah terakhir iaitu IMAM MAHADI yg akan berperang dengan DAJJAL ini Wallahualam.. okay

One Comment

  1. Unknown says:

    Salam.

    AYUH! Usah berdiam diri lagi. Sudah terlalu lama Umat Islam terperuk dek penangan ideologi2 freemason ini :-
    SEKULARISME,
    FATALISME,
    PATRIOTISME,
    NATIONALISME,
    LIBERALISME,
    MODERNISATION,
    dan mcm2 -+isme lg dah kira jd 'isim' terhadap umat islam dah ni..

    Malangnya, perkataan2 ini sering dilaung dan disemai pemimpin kita malah ada pembaca khutbah yang melaungkannya supaya 'AMAN' katanya.

    APA NAK JADI UMAT ISLAM 'MODEN' kini.

Leave a Reply